РОЗВИТОК СИСТЕМИ ОСВІТИ В ПАЛЕСТИНІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (1918–1939)

Автор(и)

  • Оксана ГОРБАЧИК Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6671-2025

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-2595.16/58.10

Ключові слова:

Палестина, освіта, британський мандат, міжвоєнний період

Анотація

Метою дослідження є аналіз процесів розвитку системи освіти в Палестині в міжвоєнний період (1918–1939) у контексті соціально-політичних змін цього періоду, зокрема впливу британського мандату, а також виявлення ролі освіти у формуванні національної ідентичності та суспільного розвитку палестинського населення в досліджуваний період. Методологію дослідження становлять такі ключові аспекти: історичний підхід, за якого необхідно розглядати освітню систему в контексті історичних подій того часу, зокрема британського мандату в Палестині; аналіз першоджерел, який передбачає вивчення офіційних документів британської адміністрації, звітів освітніх установ; біографічний метод: вивчення досвіду окремих адміністраторів та педагогів. Наукова новизна статті полягає в проведенні комплексного аналізу процесів розвитку системи освіти в Палестині у міжвоєнний період (1918–1939) на основі відповідних першоджерел (офіційних документів британської адміністрації, звітів освітніх установ тощо). Висновки. Розвиток системи освіти в Палестині в міжвоєнний період був складним і багатогранним процесом, який відображав національні та соціально-політичні реалії того часу. Значний вплив на розвиток освіти в Палестині мав британський мандат. Британська влада намагалася реформувати систему освіти відповідно до західних стандартів, але цей процес відбувався повільно й нерівномірно, оскільки британці не приділяли достатньої уваги розвитку арабської освіти, зосередившись на освітніх закладах для єврейського населення. Арабська система освіти стикалася з численними труднощами, зокрема з недостатнім фінансуванням, браком кваліфікованих кадрів і навчальних матеріалів. Вона залишалася значно відсталою порівняно з єврейською системою, що сприяло зростанню соціальної напруги між двома громадами. Освітній процес у Палестині ставав дедалі більш політизованим. Єврейські та арабські школи почасти ставали осередками національної свідомості, що сприяло загостренню конфлікту між двома громадами. Нерівномірність розвитку освітніх систем єврейської та арабської громад у міжвоєнний період заклала підвалини для подальших конфліктів у регіоні. Відмінності в рівні освіти та культурних цінностях двох громад сприяли формуванню окремих ідентичностей, що ускладнювало досягнення компромісу в майбутньому.

Посилання

Abdul Hadi, Mahdi. (2006). George Antonius. A Biographic Dictionary. 2nd ed., revised and updated. Jerusalem: Passia Publication. URL: https://www.palquest.org/en/biography/6571/george-antonius

Abu-Saad, Ismael. (2006). Introduction: A Historical Context of Palestinian Arab Education. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0002764205284717

Betrayal of Palestine The Story of George Antonius by Susan Silsby Boyle. Reviewed by Martin Kramer. (2002). URL: https://www.meforum.org/1451/betrayal-of-palestine

British Palestine Mandate: History & Overview (1922–1948). URL: https://www.jewishvirtuallibrary.org/history-and-overview-of-the-british-palestine-mandate

British Palestine Mandate: Text of the Peel Commission Report (July 1937). URL: https://www.jewishvirtuallibrary.org/text-of-the-peel-commission-report

Broco, Félix Sánchez and Trad, Jumana. (2011). Education in the Palestinian territories. URL: https://cemofps.org/publicaciones/searchb0b0.html?content_search=F%C3%A9lix+S%C3%A1nchez+Broco+and+Jumana+Trad

Habashi, Janette. (2023). Palestinian youth political socialisation and the British mandate. URL: https://theacademic.com/british-mandate-and-palestinian-youth/

Hope Simpson Report (1930). URL: https://ecf.org.il/issues/issue/1461

Kalisman, Hilary Falb. (2022). Teachers as State-Builders: Education and the Making of the Modern Middle East. Princeton: Princeton University Press, 2022. xxi + 274 pages.

Lynch, Ryan. (2023). Pedagogy Weaponized: British Education Policies in Mandatory Palestine (1918–1939). URL: https://rlynch-40571.medium.com/education-as-a-weapon-british-education-policies-inmandatory-palestine-1918-1939-f252d0371a70

Schneider, Suzanne. (2013). Monolingualism and Education in Mandate Palestine. URL: https://www.palestine-studies.org/en/node/78527

The Palestine Mandate. Lillian Goldman Law Library. URL: https://avalon.law.yale.edu/20th_century/palmanda.asp#art15

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Номер

Розділ

Статті