ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ МАРКА АВРЕЛІЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2312-2595.9/51.255493Ключові слова:
Марк Аврелій; імператор; принципат; свідомість; освіта; вихованняАнотація
Анотація. Мета дослідження полягає у всебічному розгляді проблеми формування світогляду Марка Аврелія. Методологічне підґрунтя становить міждисциплінарний підхід. Особливий акцент зроблено на принципі історизму, системності та критичного аналізу. Наукова новизна статті полягає насамперед у тому, що проблема формування світогляду імператора Марка Аврелія в українській історіографії не розглядалася.
Висновки. Формування світогляду Марка Аврелія відбувалося під впливом характерного для знатних римських сімей виховання, у дусі поваги до традиційних римських цінностей та римської релігії. Його освітою займалися найкращі вчителі того часу, заклавши підвалини для формування високоморальної цілісної особистості, яка знається на науках, мистецтві та філософії, вміє мислити і прагне до справедливості. Марк Аврелій більше любив розумові заняття, ніж фізичні. Він був вихований у дусі глибокого шанування традиційної римської релігії, з дитинства багато уваги приділяв питанням релігійного культу. Все це проявилося у період коли він був при владі і справило значний вплив на його внутрішню політику. Саме освіта і виховання Марка Аврелія забезпечили, з одного боку, його любов до філософії, з іншого – віру в те, що усі біди і нещастя держави викликані незадоволенням богів через нехтування римлянами своїх обов՚язків щодо релігійного культу.
Посилання
Dyurant, V. (1955). Tsezar i Khristos [Caesar and Christ]. Moskva: KRON-PRESS [in Russian].
Krist, K. (1997). Istoriya vremen rimskikh imperatorov ot Avgusta do Konstantina [History of the Roman Emperors from Augustus to Constantine]. (Vol. 1). Rostov-na-Donu: Feniks [in Russian].
Petrechko, O. (2007). Rym ta khrystyianstvo u I–II st. n. e. [Rome and Christianity in the 1st and 2nd centuries AD]. Arkheolohichni doslidzhennia Lvivskoho universytetu – Archaeological research of Lviv University, 10, 142–155 [in Ukrainian].
Petrechko, O. (2009a). Relihiina polityka Rymskoho uriadu v dobu pryntsypatu (I–II stolittia n. e.): tradytsiini ta chuzhozemni kulty [The religious policy of the Roman government in the period of the Principate (1st – 2nd centuries AD): traditional and foreign cults]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia istoriia – Bulletin of Lviv University. History series, 44, 13–38 [in Ukrainian].
Petrechko, O. (2009b). Suspilno-politychnyi rozvytok Rymskoi Imperii v І – na poch. ІІІ st. n. e.: vid «vidnovlenoi» Respubliky do senatskoi monarkhii [Socio-political development of the Roman Empire in the first century – at the beginning of the third century A.D.: from "restored" Republic to the Senate monarchy]. Lviv: Lviv Ivan Franko National University Publishing Center [in Ukrainian].
Petrechko, O. (2012). Peresliduvannia khrystyian u dobu Marka Avreliia [Persecution of Christians in the epoch of Marus Aurelius]. Hurzhiivski istorychni chytannia – Gurzhiev Historical Readings, 5, 268–270 [in Ukrainian].
Renan, E. (2017). Mark Avreliy i konets antichnogo mira [Marcus Aurelius and the end of the Ancient world]. Moscow: Knizhnyy Klub Knigovek [in Russian].
Birley, A.R. (2000). Marcus Aurelius: a biography. London; New York: Routledge.
Jarvis, P. (2015). Avidius Cassius and Maecianus in the Historia Augusta, Mnemosyne, 68 (4), 666–676. doi: https://doi.org/10.1163/1568525X-12341562.
McLynn, F. (2009). Marcus Aurelius: A Life. Cambridge: Da Capo Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.